Mr Grey vs psykiatrivård

I eftermiddags läste jag ut del två av 50 Shades of Grey och även jag är hooked. Jag läste de cirka 550 sidorna på två dagar och det betyder ju bara en sak - att den är bra. Trots Mr Greys (enligt mig) sjuka beteende är det något speciellt med honom, det finns ett hjärta bakom hans knäppa idéer. Nu väntar jag på att Elin ska läsa ut trean så jag kan få läsa den!
 
Under tiden ska jag fortsätta med en bok i en helt annan stil. Den heter Slutstation Rättspsyk - Om Tvångsvårdade Kvinnor Som Inte Dömts För Brott och handlar om svenska kvinnor med allvarliga självskadebeteenden. Trots att de inte gjort något brottsligt hamnar de på rättspsykiatriska avdelningar då det inte finns resurser att behandla och vårda dem i allmänpsykiatrin. Boken är ganska passande för mig just nu med tanke på att jag börjar min psykiatripraktik imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0