Resan i ord

Tänkte börja med att beskriva resan i ord och därefter kommer ett bildinlägg! Så luta dig tillbaka och enjoy! ;)
 
Måndag, 29 oktober
Vi flög från Kastrup efter lunch och jag kan inte påstå att själva flygresan var fantastisk. Dels tycker jag att det är dödstråkigt att flyga och när det är en såpass lång reas blir det ju inte roligare. Som tur var kunde jag kolla på några filmer, bland annat The Notebook som jag inte har sett på hur länge som helst! Vi kom fram i Kanada sent på kvällen så efter att vi hade blivit hämtade och anlänt till Mattias och Bittans hus var det sovdags nästan direkt!
 
Tisdag, 30 oktober
Vi hyrde en il och gav oss mot USA-sidan och Buffalo. Vi stannade till vid Niagarafallen och det var jättehäftigt! Snacka om naturkrafter! I Buffalo stannade vi på ett outletcenter där VISA-kortet gick varmt... När man kan köpa en Ralph Laurentröja för cirka 500 SEK blir lilla jag ganska glad! Vi hann med ett megastort köpcenter också där det var en massa gulliga barn som var Halloweenklädda!
 
Onsdag, 31 oktober
Vi åkte till ett köpcentrum utanför Toronto och shoppade lite även där. På kvällen var vi på en restaurang och åt middag för att fira Bittan som fyllde år. På kvällen gick barnen i familjen, Viggo, Nova och Max samt några av deras kompisar och Lina, trick or treat och jag har nog aldrig sett så mycket godis! Sent på kvällen kollade mamma sin mail bara av en slump och då såg hon att vårt hotell i New York var avbokat... Stormen Sandy hade slagit ut mycket av elen i New York så vårt hotell var inte brukbart. Kul när vårt plan skulle gå dagen efter! Men det löste sig och vi fick tag i ett hotellrum, tack gode Gud!
 
Torsdag, 1 november
Vi körde till Buffalo för att flyga till NYC. När vi anlände på flygplatsen fick vi reda på att det var väldigt mycket förseningar på grund av Sandy och för att göra det extra spännande var vårt flyg helt inställt. Vi var på flygplatsen vid elvatiden tror jag och det flyget skulle gå på kvällen, jippi... Men någon där uppe ville verkligen att vi skulle komma till New York för det fanns ett flyg som skulle gå 30 minuter efter vi anlände på flygplatsen. Det var bara att springa till säkerthetskotrollen och sedan till gaten. Vi kom i alla fall fram, alltså tidigare än planerat och det klagade vi inte över. Vårt hotell var strömlöst, förutom extraström i receptionen och i korridorerna, så vi fick en ficklampa och några glowsticks i receptionen. Dagen gick mest åt att gå runt på gatorna och jag var helt fascinerad, det finns verkligen mycket att titta på! På kvällen tog vi en drink på The View som ligger på 48e våningen på Marriott Marquis Hotel mitt på Times Square. Där kan vi prata om utsikt! Det sorgligaste var att se hur många som blev påverkade av Sandy. Då tunnelbanorna var helt översvämmade fick många ta bussen istället och vi elvatiden på kvällen, när vi var på väg till hotellet, var det köer runt hela kvarter med människor som skulle med bussarna. Kan inte ens föreställa mig hur länge de fick stå där!
 
Fredag, 2 november
Hela dagen gick ut på shopping. På kvällen var det äntligen dags för mig, Hans och Elin att gå mot Madison Square Garden för att titta på NBA-basket - New York Knicks mot Miami Heat (vilket även råkar vara mina två favoritlag). Att det var häftigt var en underdrift! Och vi fick inte bara se några av världens bästa basketspelare utan även Alicia Keys, Swizz Beatz, LIl Jon och Mary J Blige som satt court side! New York vann med 20 poäng kan jag tillägga, lite överraskande men de spelade absolut bäst!
 
Lördag, 3 november
Vi fick äntligen tillbaka strömmen, lagom till att vi skulle åka hem. Jag, Elin och Lina åkte runt med hop on, hop offbussar för att få se lite andra delar av New York och inte bara Manhattan. Tyvärr var det en del grejer som var avstängt på grund av Sandy så vi kunde till exempel inte åka över till Brooklyn. Men vi var i Downtown (som var värst drabbat av stormen), bland annat Tribeca och Wall Street och Uptown, bland annat Harlem och Upper East Side. På eftermiddagen åkte vi till flygplatsen och påbörjade resan hemåt.
 
New York kommer definitivt få besök av mig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0