11 september 2001 <3

Igår var det 10 år sedan terrorattackerna i USA. Jag följde minnescermonin hela dagen och tårarna rann nästan hela tiden. Folks mammor, pappor, syskon, barn, föräldrar och vänner dog i attackerna, oskyldiga människor. Jag kan inte fatta hur någon ens kan överväga att begå en sådan attack? Den dagen förändrades världen, gjorde den mer osäker och hela händelsen grundade den dåliga ekonomin vi har idag.

Jag kommer, precis som de flesta andra, ihåg exakt var jag var och vad jag gjorde trots att jag bara var 10 år.


Jag vill också passa på att tillägga följande. Jag tycker det är en skam att Barack Obama får sota för det som hände, att han har blivit kritiserad för ekonomins tillstånd 8som jag nämnde lite om tidigare) och att inte ha avslutat krigen i Afghanistan och Irak. Vare sig man är för eller emot krigen så var det inte han som startade dem, det är framförallt Al-Qaida som bär ansvaret för dem. Det tar inte en dag att avsluta ett krig, så jag hoppas att amerikanarna väljer om honon nästa år, han behövs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0