Tankar om...

Småsyskon som blir äldre!

Fy, denna hemska tanke! Jag har inte så stora problem med att Elin, som är tre år yngre än mig, blir äldre! Men att Lina, sju år yngre, växer och blir stor är hemskt! Hon är min baby som jag hämtade på dagis, blandade välling åt och bar runt på!

Idag lånade jag hennes Justin Bieber-skor (som jag kallar det, svarta sneakers) när jag skulle åka en runda med bilen. Kan ni fatta att hon har storlek 39?!?! Jag har storlek 38, och min tolvåriga lilla söta bebis har större fötter än mig! Och hon är så duktig, självständig och stor som åker till stan, sminkar sig, plattar håret och smsar med sina kompisar hela tiden! Det ska inte vara så! Hon ska ligga i en spjälsäng och dricka välling!

Det är en situation som jag bara måste lära mig att acceptera, att min Lina blir äldre. Och missuppfatta inte mig för det är jättemysigt att hon blir äldre också! Men det är inte alltid det lättaste! Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer bli när jag får egna barn och det vill jag knappt tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0