Filmtips - For Colored Girls

Tyler Perry, denna underbara människa, har gjort det igen! Denna gången är det For Colored Girls som var en av de bästa filmerna jag sett någonsin! Han är den sortens person som oftast producerar, regisserar och skriver manuset till sina filmer! Ibland har han även en roll (eller flera), dock inte i denna!


Filmen är smockad med grymma kvinnliga skådisar, såsom Janet Jackson, Kerry Washington och Thandie Newton. Alla skådisarna är fantastiskt duktiga och det var inte många minuter av filmen som jag inte grät! OBS! Jag var lite tveksam när jag såg trailern, men se den ändå!

Den har många olika handlingar som vävs samman under filmens gång och det är lite svårt att beskriva den! Det enda tips jag kan ge är att se den!!!


Andra filmer som Tyler Perry gjort som är väldigt bra är Daddy's Little Girls (en av mina absoluta favoriter), Why Did I Get Married,  och några Madea-filmer, till exempel Madea's Family Reunion och Madea Goes To Jail. Han hade också ett finger med i Precious!

Så mitt enda tips är att se en Tyler Perry-film, särskilt de som jag räknade upp! Just For Colored Girls var mest sorglig men annars bjuder de på både tårar och en massa skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0