Mr West is in the building

För en vecka sedan var jag och Elin i Göteborg på Way Out West-festivalen. Hade velat vara där på fredagen också för att se Prince, men jag jobbade så jag fick "bara" se Kanye West. Och det, min vän, var inte så bara! JÄKLAR vad bra han var!!! Grymt, magiskt, fantastiskt är tre ord som kan beskriva hur det var. Vi stod cirka två meter från avspärrningen så vi såg jättebra! Dessutom slapp vi den allra värsta trängseln då vi hamnade framför några killar som var riktigt schyssta och "skyddade" oss, haha!

Men det är några saker jag inte förstår med konserter:

1. VARFÖR ska folk putta åt sidorna? Och nej, Kanye hade inte ens börjat, detta var en timme innan han ens skulle starta. Jag kan fatta om man puttar framåt för att man vill komma längre fram men åt sidorna? Och det bara för att jävlas!

2. Nej tack, jag vill inte ha killar bredvid mig utan tröjor. Nästan inte ens om det hade varit en snygg kille, men i detta fallet var det en äcklig kille. Jag vill inte ha ditt ryggsvett på mina kläder, så är du varm är en idé att du går lite längre bak där det inte är lika packat med folk!

3. VARFÖR måste folk stå och grovhångla i typ en timme? Om ni ändå inte kan en enda låt och knappt tittar mot scenen kanske ni kan lämna den platsen åt nån som faktiskt är lite intresserad?!

Btw så råkade det bli så att jag och Elin beställde nya konsertbiljetter i måndags. Rihanna är redan bokat till den 31 oktober men nu ska vi även se Keri Hilson (3 oktober). Tror hon kommer vara grym!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0